8 січня 2014 року народні депутати фракції Всеукраїнського об'єднання "Свобода" у Верховній Раді України подали до парламентського Комітету з питань б'юджету розроблені спільно з Урядом національної альтернативи ВО "Свобода" пропозиції до проєкту Державного б'юджету України на 2014 рік. В
матеріялах обсягом у 61 сторінку містяться як пропозиції до тексту б'юджету,
так і пропозиції щодо перерозподілу доходів і видатків державного б'юджету на
загальну суму 8,4 млрд. грн.
Зокрема, свободівці
пропонують за рахунок зменшення необґрунтовано збільшених видатків на утримання
силових органів, центральних і місцевих органів влади, ЕВРО-2012,
обслуговування державних гарантів та инших не першочергових статей збільшити
видатки на оборону і національну безпеку, соціяльний захист населення, освіту,
науку, культуру, регіональний розвиток і житлово-комунальне господарство,
промисловість та енергетику, сільське господарство, підприємництво та правовий
захист населення.
Ґрунтовний аналіз
поданого урядом Януковича-Азарова проєкту Державного бюджету на 2014 рік
показує, що влада використовує б'юджет, сформований за рахунок сплачених
підприємствами, підприємцями і простими громадянами податків, для утримання
влади будь-якою ціною. В умовах значного дефіциту державного б'юджету зменшення
численности населення, падіння ВВП та промислового виробництва правлячий режим
пропонує збільшити передусім фінансування "поліційних" функцій
держави.
Зокрема, на 78,5 млн.
грн. (або 6%) збільшується фінансування внутрішніх військ, на 78,5 млн. грн.
(або на 6 %) – Ради національної безпеки й оборони України на чолі з Клюєвим,
на 46,5 млн. грн. (або на 1,6%) – утримання Служби безпеки, на 22,3 млн. грн.
(або на 7,1%) – державна охорона органів державної влади та посадових осіб, на
302,1 млн. грн. – утримання судів, на 490,1 млн. грн. (або 8,3%) – Міністерства
доходів і зборів, на 552 млн. грн. (або на 19,1%) – обласних державних
адміністрацій.
Отже, ми бачимо величезне
збільшення фінансування усіх структур, які здійснюють політичні репресії,
переслідування, вибіркове правосуддя. І це свідчення того, що нинішній режим
вважає головними завданнями не боротьбу із зовнішніми загрозами, не захист
Української держави та її суверенітету, а боротьбу з українським народом і
продовження політичних репресій.
Водночас влада пропонує
зменшити видатки на Збройні Сили України – на 755,3 млн. грн. (або на 5 %),
агропромисловий комплекс – на 1 млрд. грн. (або на 12 %), на будівництво,
ремонт та реконструкцію автомобільних доріг – на 621,7 млн. грн. (або на 4,6
%), на охорону здоров'я – на 127,9 млн. грн. (або на 1,3 %), українське кіно –
на 31,3 млн. грн. (або на 21,3 %), на Міністерство закордонних справ – на 145,3
млн. грн. (або на 13 %).
Удвічі зменшено
передбачені кошти на відшкодування збитків, завданих громадянинові незаконними
діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду, відшкодування
збитків, завданих фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи
бездіяльністю органів державної влади, їхніх посадових і службових осіб. Так
само вдвічі скорочено кошти на забезпечення виконання рішень суду, що
гарантовані державою. Одночасно влада зменшила на 5,8 млн. грн. (або на 26,3 %)
видатки на забезпечення формування та функціювання системи безоплатної правової
допомоги.
Практично по всіх галузях
зменшено видатки на прикладні наукові та науково-технічні розробки, виконання
робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням, тобто на
наукову складову діяльності центральних органів виконавчої влади.
На здійснення
природоохоронних заходів видатки зменшено на 188,9 млн. грн. (або на 19,3 %).
Замість цього втричі збільшено фінансове забезпечення цільових проєктів
екологічної модернізації підприємств – до 1,23 млрд. грн. Швидше за все, ці
кошти в ручному режими буде розподіляти між окремим підприємствами олігархів
спеціяльна міжвідомча група, створена при уряді. Не надано жодної копійки
субвенції з державного б'юджету місцевим б'юджетам на будівництво,
реконструкцію та капітальний ремонт систем централізованого водопостачання та
водовідведення (2013 року передбачалося 440 млн. грн.) та субвенції на
здійснення заходів щодо соціяльно-економічного розвитку окремих територій
(торік було передбачено 1337 млн. грн.).
Але особливо вражає
цинічність влади у ставленні до чорнобильців, афганців, інвалідів та
військовослужбовців. Взагалі не надано коштів на забезпечення житлом інвалідів
війни (2013 року передбачалося 95,6 млн. грн.), воїнів-інтернаціоналістів (2013
року – 95,6 млн. грн.), громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи (2013 року – 157,5 млн. грн.) та на забезпечення відселення з
віддалених населених пунктів військовослужбовців, звільнених у запас (2013 року
– 20 млн. грн.). На 1,3 млн. грн. (або 10,6%) зменшено кошти на будівництво
(придбання) житла для військовослужбовців, вдвічі (на 60,8 млн. грн.) – на
часткову компенсацію відсоткової ставки кредитів молодим сім'ям та одиноким
молодим громадянам на будівництво та придбання житла. Замість цього влада
передбачили 80 млн. грн. для пайової участи в будівництві та придбання житла
для чиновників.
Докладно про инші
"подарунки", які приготував режим Януковича-Азарова приготував до
Нового Року і Різдва українцям, "Свобода" вже раніше писала в статті
"Бюджет-2014 – голосувати не можна!
Відповідно, фракція
націоналістів для того, щоби хоч якимось чином зробити державний б'юджет таким,
який у сьогоднішніх умовах враховував би мінімальні потреби всіх царин
державної політики України, запропонувала низку змін до головного фінансового
документа країни. Таку пропозицію свободівці скерували голові б'юджетного
парламентського комітету. Детально з пропозиціями ВО "Свобода" щодо
змін у проекті Держб'юджету–2014 можна ознайомитися за посиланням: http://www.svoboda.org.ua/dokumenty/inshi/046247/
Текст лист до голови
б'юджетного комітету: http://goo.gl/EHAela
Таблиця додатків до пропозицій: http://goo.gl/z9IRgk
Прес-служба
Всеукраїнського об'єднання "Свобода"
|