Громадські
слухання щодо підняття тарифів на проїзд в громадському транспорті міського
перевезення та збільшення вартості проїзду до 2 грн за один рейс.
На громадських
слуханнях, які відбулися в приміщенні Надвірнянської міської ради 31 січня 2012
року о 15 год, були присутні працівники міської ради: секретар ради Тарас
Пекарський, керуючий справами виконкому Олег
Антонюк, юрист ради Ярослав Дем’янчук, а також депутат міської ради
Володимир Гринішак, член виконкому ради Віктор Мельниченко, громадський активіст
Галина Бец.
Ярослав Дем’янчук розповів про те, що тариф, який діє
на перевезення в міському транспорті на сьогодні затверджувався сесією міської
ради та діє з 1 серпня 2010 року та
складає 1,5 грн.
Підприємець Кипещук
В.М. отримав дозвіл на
здійснення автобусних перевезень на основі конкурсу, що проводився міською
радою.
На замовлення
підприємця, який здійснює перевезення, зроблено аудиторський звіт витрат на
перевезення. З 2010 року статті витрат, що закладені в собівартість перевезення
зросли: мінімальна заробітна плата (з врахуванням статусі гірських) зросла з
1105 грн до 1231 грн, тобто на 10,3 %; вартість паливно-мастильних матеріалів
(дизельне пальне) з 7.10 грн до 9.95 грн, тобто на 40,1 %; вартість заміни
автомобільних шин зросла на 50% (враховуючи згідно нормативів 8 замін чотирьох
коліс на 65 тис км пробігу). На балансі у підприємця Кипещука Василя
знаходиться 12 автобусів «Пежо-карсар» та один резервний автобус
«Мерседес-208». Всі транспортні засоби 2005 року випуску.
Стан перевезень в
міському транспорті слухався на засіданні виконкому міської ради. Суттєвих скарг
на стан перевезень від громадян міста за час від 2010 року в міську раду не
поступало.
В аудиторському
висновку наведена таблиця розрахунку собівартості проїзду, де витрати на 1 км становлять 3,49 грн,
витрати на одного пасажира 1.79 грн при мінімальному рівні рентабельності. В
розрахунок закладені витрати на сплату єдиного податку, заробітну плату водів,
страхування КАСКО, страхування водіїв та пасажирів, вартість ліцензії,
паливно-мастильні матеріали,проведення ТО, заміна шин, амортизація транспортних
засобів, орендна плата за гараж, загальногосподарські витрати, мийка
автомобілів, таблиці графіків руху автобусів, вартість квитків.
Зі слів
підприємця Кипещука В. згідно домовленостей з міською радою, яка була озвучена
на сесії, якщо вартість палива не перевищує в зростанні 30 %, то тариф на
проїзд не збільшуватиметься. На сьогодні паливо зросло в ціні більше як на 40%.
Тож утримуючи ціну тарифу в 1,5 грн, згідно розрахунку аудиторського звіту,
підприємець несе збитки. Крім того за домовленістю з міською радою при
укладанні угоди на перевезення, підприємець взяв зобов’язання на перевезення
одночасно чотирьох пільговиків (двох згідно Закону та двох людей додатково) та
дітей до 14 років безкоштовно. На даний час така домовленість працює: і діти і
пасажири пільгових категорій перевозяться безкоштовно.
Як видно з
аудиторського звіту загрузка автомобіля пасажирами в середньому складає (90%) 11
людей. Щодня, в середньому, згідно аудиторського звіту, один автомобіль
перевозить 270 пасажирів на суму 405 грн.
Учасник
громадських слухань Галина Бец зауважила, що водіями автобусів не видаються
проїздні квитки, навіть на настійливу вимогу пасажирів, водії ігнорують цю
вимогу. А вартість самих квитків закладена в розрахунок собівартості проїзду.
Володимир
Гринішак поставив під сумнів число пасажирів, що перевозиться автобусом за один
рейс і 270 пасажирів одним автобусом за день - це явно занижена цифра.
Запропонував провести моніторинг пасажирських перевезень для визначиння
фактичного числа пасажирів, яким надаються послуги з перевезення.
Віктор
Мельниченко звернув увагу на те, що в розрахунку закладена сума на мийку
автомобілів непомірно величезна. Вона становить 124,4 тис грн., що складає
більше 7% від загальної суми витрат. В цьому пункті витрат закладена можливість непрозорого використання цих коштів. А простіше, не миються автомобілі щодня, а
часом і по декілька днів. І відповідно гроші, які ми платимо (вони закладаються
в тариф) за мийку автомобілів йдуть не за призначенням. Під час аналізу деяких цифр виникло запитання чи насправді автомобіль використовує 18 літрів солярки на 10 км шляху? Чи це помилка чи маніпуляція цифрами?
Галина Бец
запропонувала вивчити питання та впровадити місячні абонементи для проїзду в
міських автобусах. Це б дало зможу частині пасажирів заощаджувати кошти при
потребі пересадки по маршруту до місця призначення, студенти автодорожнього
технікуму, які складають значну часнину пасажиропотоку, також змогли б заощадити копійчину при їхньому
обмеженому фінансовому стані. Перевізники мали б можливість на початку місяця
акумулювати частину коштів для своїх загальногосподарських потреб.
Ще піднімалося важливе
питання частого хамського відношення водіїв до пасажирів. Культура
обслуговування у цій сфері послуг не на висоті в цілому по країні, але нам
потрібно націлитися та вказати перевізникам саме на це болюче питання. Хороший
настрій пасажира зранку чи коли він повертається з роботи – це загальносуспільний
настрій. Він повинен бути завжди хорошим і нікому не дозволено його нам
псувати.
Підсумок
громадських слухань щодо збільшення тарифу на проїзд у міському транспорті
м.Надвірна до 2 грн стали протокольні рішення:
1. Пропонувати
постійній депутатській комісії провести моніторинг маршрутів, пасажиропотоку.
Особливу у вагу звернути на обілечення пасажирів, ввічливості водіїв.
2. На протязі
місяця провести широке обговорення проекту рішення міської ради.
3. Підприємцеві
винайти внутрішні резерви для зменшення собівартості проїзду.
4. Підприємцеві
розмістити на видних місцях в автобусах інформацію з номерами телефонів, за
якими пасажир може висловити свої побажання та скарги. Обовязково один з цих
телефонів – це телефон міської ради.
5. Вивчити
питання по впровадженню місячних абонементних квитків для проїзду по всії
міських маршрутах. Громадські слухання закінчилися.
Свої розрахунки ми наведемо вам для ознайомлення в наступному дописі.
|