В порядок денний ХХ сесії Надвірнянської міської ради, яка відбулася 21 березня 2012 року, включено резонансне та важливе
питання «Про збільшення тарифів з обслуговування будинків та прибудинкових
територій».
Питання підняття тарифів на послуги комунального підприємства
«Надвірнянський житловик» виникло не сьогодні. Ще з грудня місяця минулого року
міською радою та адміністрацією комунального підприємства розроблялися
економічні обґрунтування підняття тарифів. На протязі січня місяця по житлових
районах міста були проведені громадські слухання. Жителі на зібраннях
висловлювали побажання, зауваження та претензії до роботи житлової організації.
Не секрет, що кошти, які платять жителі міста за ненадані послуги або неякісно
надані послуги після того, як потрапляли на рахунки «Житловика», йдуть на
заробітну плату штату працівників, які подекуди не обґрунтовано завищені.
На засіданнях постійних депутатських комісій з питань
функціонування житлово-комунального господарства, депутати від ВО «Свобода»
висловлювали зауваження необ’єктивності у підході визначення прибудинкових
територій по ряду будинків, особливо в тих, де перші поверхи займають магазини
та заклади сфери послуг. Жителі цих будинків не використовують території перед
магазинами для власних потреб і не згодні з тим, що у величину тарифу для них
включають і територію перед магазинами. Крім того працівники «Житловика» не
прибирають перед комерційними закладами, хоча КП виставляє рахунки підприємцям,
та ще й завищені, повторно нараховуючи на цей тариф ПДВ.
Норми продукування сміття та будівельного сміття на
одного жителя явно не відповідають здоровому глузду. З будинку, наприклад, на
60 квартир, норми передбачають розрахунок тарифу так, ніби від будинку вивозиться
32 тони великогабаритного сміття на рік та об’єм звичайного сміття, який цей будинок
продукує, згідно вказаних норм, 360
м3 на рік.
Ставилися питання свободівцями про зменшення накладних
витрат підприємства, які складають майже 100 % від фонду заробітної плати. Та
«погіршувати» свій власний матеріальний стан керівництво комунального
підприємства не планує.
А з яких коштів мають платити жителі міста, якщо реальні
доходи населення не доганяють ріст інфляції, ріст цін та тарифів? Ці та ряд інших пропозизій по врегулюванню тарифу, які вносили депутати фракції ВО "Свобода" не знайшли свого відображення і у самому розрахунку тарифів, визначенні прибудинкових територій, і у проекті рішення, яке було запропоноване на розгляд сесії.
Перед сесією міської ради фракція «Свободи» чітко заявила
свою позицію - не підтримувати підняття тарифів на житлові послуги.
Прорахувавши, що у відкритому голосуванні питання
підняття тарифів не отримає потрібну кількість голосів, поступила пропозиція
провести таємне голосування. Фракція «Свободи» виступила з зустрічною
пропозицією, щоб провести поіменне голосування так, щоб жителі міста знали хто
і як голосував за дане питання. Пропозицію свободівців не підтримали, і було
прийнято рішення провести таємне голосування.
Крім депутатів від Свободи, які публічно і в голос
заявляли про те, що не підтримуватимуть питання підняття тарифів, з депутатів публічно
не висловлювався ніхто. І, напевне, адміністрація міської ради та керівництво
КП «Житловик» розраховували, що таємним голосуванням зможуть зібрати потрібну
кількість голосів. Та яке було їхнє розчарування, коли лічильна комісія
оголосила результати голосування: «Для набрання чинності за рішення не
вистачило одного голосу».
Разом з депутатами від Свободи ще п’ятеро депутатів з
інших фракцій, які мають свою позицію, але з певних причин не хотіли її
озвучувати, проголосували проти підняття тарифів на послуги комунального
підприємства «Надвірнянський житловик».
Прес-служба Надвірнянської РО ВО «Свобода»
|