Як ми повідомляли раніше 31 січня 2012 року
пройшли
громадські слухання щодо підняття тарифів на проїзд в громадському транспорті міського перевезення та збільшення вартості проїзду до 2 грн за один рейс.
Як ми і обіцяли раніше, пропонуємо короткий розрахунок складових тарифу на перевезення. Зараз нам пропонують підвищити тариф до 2 грн.
Тоді підприємцеві до кишені будуть попадати наші з вами кошти в ще більшому
розмірі.
Порахуємо?
270 пасажирів х12 автобусів х30 днів х 12 місяців х 2 грн= 2
млн 332 тис 800 грн плата від пасажирів за проїзд.
46944 грн відшкодовують з бюджету за перевезення пільговиків.
Загальні витрати підприємця пов’язані з наданням
послуг з перевезення (згідно аудиторського розрахунку) складають 1 млн 736 тис
972 грн
2 млн 332 тис 800 грн + 46944 грн - 1 млн 736 тис
972 грн х1.12 рентабельн= 387 тис 391 грн.
387 тис 391 грн. це сума коштів, які за наступний
рік ми знову переплатимо в кишеню підприємця додатково, і то при умові, що він
(підприємець) буде виконувати всі статті
своїх витрат.
Під час
аналізу деяких цифр виникло запитання чи насправді автомобіль використовує 18 літрів дизельного пального на 100
км шляху? Чи це помилка чи маніпуляція цифрами?
Це явно неправдива цифра, завищена, приблизно у два рази. Норма споживання пального 10л/100 км для
автомобіля Peugeot Karsan J9 (з технічної характеристики авто). Припустимо,
зглянувшись на вік авто, 12 л/100 км. Це ще додаткові приховані прибутки для
підприємця. Беремося стверджувати, що у коштах це приблизно 332тис 084грн.
На миття авто закладено (згідно аудиторського
звіту, який розрахований по нормативах)
124 тис 400 грн. Тобто автомобілі, всі 12 шт, повинні митися на сертифікованих
мийках щодня, вартість мийки одного 40 грн.
Насправді, і це не секрет тому, що
щодня ми це спостерігаємо, автомобілі миються далеко не щодня. Можна припустити
(умовно), що автомобілі миються, напевне, що через два-три дні влітку і раз на
тиждень взимку. Це ще приблизно 70-80 тис грн. «економиться», але ці кошти
закладаються у тариф перевезень і ми щодня справно його сплачуємо.
Підсумовуючи, можемо передбачити можливість перекривання
реальних доходів підприємця над його витратами з врахуванням рентабельності в
сумі приблизно 846 тис 419 грн.
Як? А з калькулятором:
46944 грн
відшкодування за пільговиків + 80 тис грн. «економиться» від мийки + 332тис
084грн від завищеного нормативу споживання пального + 387 тис 391 грн
перевищення доходів над витратами = 846
тис 419 грн.
Цим необґрунтованим, скритим і явно надуманим
поборам немає кінця. Економічне обґрунтування підвищенню тарифів (аудиторський
звіт) не витримує жодної критики і явно не має під собою правдивого підґрунтя
для підвищення тарифів на сьогоднішній день.
То кому вигідне підвищення тарифів на проїзд?
Пасажири не відчули покращення перевезення, хоча
як видно з розрахунків, платили попередні роки завищений тариф. З такий
додаткових надприбутків можна було б і
покращити комфорт перевезення людей.
Цьогоріч надприбуток планується ще більший (208 тис
436 грн від 12 % рентабельності + додатково прихованих 846 тис 419 грн. Всього
1млн 055 тис грн).
Що зроблять підприємці для людей з цих коштів?
Можна не відповідати, відповідь ми знаємо наперед.
За людей не думає ніхто, за те, як уберегти
пасажирів від зайвих витрат не думає ніхто.
Чи звернуть депутати на ці та інші зауваження чи
перечитають та проаналізують аудиторський звіт?
Самі ж пасажири говорять підвищенню тарифів на
перевезення в міському транспорті категоричне – НІ!
P.S. 07 лютого 2012 року на
засіданні постійної депутатської комісії з питань бюджету виносилося на розгляд
питання підвищення тарифів на проїзд в міському транспорті. Голова фракції «Свобода»
в Надвірнянській міській раді Володимир Гринішак наголосив на поспішності у
вирішенні даного питання та представив розрахунок, який наведений вище на
розгляд членів комісії. Комісія не порахувала за потрібне розбиратися в
розрахунках чи вивчати аудиторський звіт і проголосувала за внесення проекту
рішення на розгляд сесії міської ради про
підвищення тарифу до 2 грн. Володимир Гринішак вніс в протокол комісії окрему
думку про необґрунтованість та
недопустимість підняття тарифу на проїзд. На сесії міської ради, яка має
відбутися 24 лютого 2012 року, депутати фракції ВО «Свобода» не будуть голосувати
за підняття тарифу на проїзд так як від економічно не обґрунтований та
звернуться до інших депутатів міської ради не голосувати за це питання.
Прес-служба Надвірнянської РО ВО «Свобода»
|