"Свобода" уже третій місяць вимагає розгляду та ухвалення закону "Про люстрацію". Необхідно провести докорінне очищення влади та правохоронних органів від агентів Кремля, пособників Януковича, корупціонерів та українофобів. Це вимога Революції гідності, - зазначає лідер ВО "Свобода" Олег Тягнибок.
"Свобода" вимагає негайно позбавити депутатської недоторканності зрадників в парламенті, які підтримують дії Росії та путінських терористів в Україні.
"Свобода" наполягає на першочерговому розгляді парламентом подання Генерального прокурора щодо позбавлення депутатської недоторканності депутатів Ігоря Калєтніка та Володимира Олійника, організаторів ухвалення диктаторських законів 16 січня. Вимагаємо негайно притягнути до кримінальної відповідальності Олександра Єфремова за пособництво путінським терористам на Луганщині.
Фракція "Свободи" вже майже 2 місяці тому звернулася до Міністерства юстиції з клопотанням заборонити Партію регіонів і КПУ. Ці та їм подібні політичні сили не мають права існувати в Україні, бо підтримують путінських терористів та сепаратистів. Ми вимагаємо від Міністерства юстиції конкретних дій із заборони цих та інших антиукраїнських організацій.
Законопроекти, що запроваджують інструменти люстрації
N4570 від 26.03.2014, Проект Закону про проведення люстрації в Україні (ініціатор законопроекту – Тягнибок О.Я.).
Закон спрямований на подолання залишків московської колонізаційної політики в Україні, очищення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій тощо від ідеологів та реалізаторів цієї політики, недопущення новітньої колонізації України, усунення загрози суверенітету та територіальній цілісності України.
Зокрема, законопроект передбачає обмеження обіймання відповідних посад в органах законодавчої, виконавчої та судової влади, правоохоронних органах в Україні особам, які співпрацювали з оперативними працівниками колишнього КГБ СССР до 1991 р. як агенти, резиденти чи інші негласні нештатні співробітники, заплямували себе участю в корупційних схемах, сприяли становленню режиму Януковича тощо.
У документі зазначено, що люстраційній перевірці підлягають як особи, що вже займають посади у державних органах влади будь-якого рівня, так і ті, що претендують на призначення на такі посади.
N4828 від 06.05.2014, Проект Постанови про невідкладні заходи щодо підвищення професійного рівня співробітників правоохоронних органів (ініціатор законопроекту – Сиротюк Ю.М.).
Проектом Постанови рекомендується Генеральній прокуратурі України провести перевірку діяльності співробітників органів прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки в Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Одеській, Чернігівській, Сумській, Дніпропетровській областях.
Також рекомендується Кабінету Міністрів України у місячний термін провести спеціальну переатестацію співробітників органів прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, органів охорони державного кордону (далі – правоохоронні органи), створивши для цього спеціальні атестаційні комісії за участю керівників підрозділів правоохоронних органів, представників Верховної Ради України, Люстраційного комітету, правозахисних громадських організацій.
N3530 від 04.11.2013, Проект Закону про заборону комуністичної ідеології в Україні (ініціатор законопроекту – Тягнибок О.Я.).
Відповідно до цього законопроекту:
- Комуністична партія України визнається злочинною організацією;
- забороняються комуністична ідеологія в усіх її проявах, діяльність об'єднань громадян, які сповідують комуністичну ідеологію, комуністична пропаганда, використання комуністичної символіки;
- в Україні здійснюються заходи щодо декомунізації України та подолання наслідків комуністичного геноциду;
- створюється Комісія з питань злочинів проти миру і безпеки людства, воєнних злочинів та злочину геноциду, здійснених в Україні комуністичним режимом, засновуються Чорна книга комунізму та діє Український інститут національної пам'яті.
N3541 від 05.11.2013, Проект Закону про прокуратуру.
У законопроекті пропонується визначити правові засади організації прокуратури України, систему прокуратури, статус прокурорів, порядок здійснення прокурорського самоврядування, а також систему і загальний порядок забезпечення діяльності прокуратури. Зокрема, до основних новел можна віднести:
1) скасування функції прокуратури щодо нагляду за додержанням і застосуванням законів (так званий "загальний нагляд");
2) запровадження особливого порядку призначення прокурорів на посаду (безстроково) та звільнення їх із посади (крім генерального прокурора україни);
3) значне розширення повноважень прокурора для здійснення представництва інтересів громадянина або держави в суді;
4) визначення підстав та порядку здійснення дисциплінарного провадження щодо прокурорів;
5) запровадження системи органів прокурорського самоврядування (всеукраїнська конференція працівників прокуратури та рада прокурорів України) тощо.
N4829 від 07.05.2014, Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення заходів із відновлення довіри до судової влади) (ініціатори законопроекту – Дерев'янко Ю.Б., Ємець Л.О., Бондарчук О.В.).
Законопроектом запропоновано внести зміни до низки статей закону України "Про судоустрій і статус суддів", якими пропонується передбачити:
• право представників засобів масової інформації бути присутніми під час зборів суддів, голосування щодо кандидатур на адміністративні посади та підрахунку
• встановити обмеження, що делегатами конференцій суддів не можуть бути обрані судді, які займають адміністративні посади в суді;
• передбачити обов'язкове інформування суддівського корпусу та суспільства про проведення з'їзду суддів україни та питання, що виносяться на його розгляд;
• удосконалити порядок делегування суддів на конференції суддів та з'їзд суддів україни;
• закріпити право представників засобів масової інформації бути присутніми на з'їзді суддів україни.
Прикінцевими положеннями пропонується передбачити, що судді, яких було звільнено з адміністративних посад відповідно до пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення довіри до судової влади в Україні", а так само судді, які були членами рад суддів загальних, господарських та адміністративних судів на момент набрання чинності Законом України "Про відновлення довіри до судової влади в Україні", впродовж трьох років після набрання ним чинності не можуть бути обрані на адміністративні посади в судах, а також бути делегатами З'їзду суддів України, членами Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради юстиції.
|